Stop Music? Click Here!

Friday, September 30, 2011

Filem Pendek - Super Kawan

akhirnya, filem pendek yang dinantikan telah selamat ditayangkan pada 26 september 2011, bertempat di kediaman siswa jaya, UTMKL. so saksikan!




p/s - harap boleh buat filem lain pasni.

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
30/9/2011, Jumaat.

Thursday, September 29, 2011

Determination

the lecturers has been great.

i had the times, but i just didn't use it well.

so what now?

"last minute." i hate that.

yet, i still do it.

i wanna change. but could i?

yeah, have some faith!

this worst sem would never happen again.

i'll try my best.

insyaallah.

sincerely,
ShafiqIzwan,
Thursday, 29/9/2011, 8.24pm.

Wednesday, September 21, 2011

Filem Pendek Terhebat 2011

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


hahahaha. mintak maap ye, gurau gurau je. sebenarnya nak mintak korang tengok trailer filem pendek terbaru kitorang. saje je buat tajuk gempak gempak. baru korang nak masuk tengok, ye dak? hahaha. sory ok.

Tajuk - Super Kawan.

Arahan - Dinie Shuhaimi & Shafiq Izwan.

nantikan tayangan penuh pada 26 September 2011. sokonglah produk produk UTM. juga sokonglah industri perfileman negara. hehe.

p/s - filem pendek pertama yang dihasikan. :)


Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Rabu, 21/9/2011, 1.24pm.

Sunday, September 4, 2011

Hari Raya AidilFitri 2011

Selamat, selamat hari raya, ampun maaf, zahir, batin selamat hari raya, aidifitri yang mulia! (lirik lagu penyampai raya radio Era)

Kiranya, hari raya kelima ni merupakan penghujung raya aku kat kemaman. Dulu masa sekolah best, dah lepas lepas raya pon sempat nak pergi beraya rumah kawan kawan, rumah cikgu. Tapi sekarang dah tak macam dulu. Keadaan dah tak mengizinkan. Takpe takpe, hari raya hari bergembira. :)

Malam semalam aku bertolak balik dari segamat ke kemaman, pukul sembilan malam. Pergh, banyak sangat kemungkaran jalan raya. Antaranya:

Kalau nak bawak slow tu, bawak la kat lorong kiri

Ini serius buat aku panas. Nak kata masuk simpang, takde pulak simpangnye. Aku dah suluh lampu atas dua tiga kali, degil, tak mau masuk ke kiri jugak. Aii nasib baik la aku naik dengan famili, kalau tak aku dah hon dah.

Kat bukit pun nak memotong lagi?

Pergh yang ni sumpah gerun aku beb! Betul betul nak daki bukit ni, entahlah drebar mana hati kering sangat, selambe badak je motong. Kemudian timing baik punya kereta dari depan muncul. Aku dalam hati dah melonjak la ingat bakal saksikan pertunjukkan dari akibat pemandu hati kering ni, tapi nasib baik sempat elak. Huuuuuh!

Yang kau pasang lampu tinggi tu kenape?

Ini tak tau nak cakap la. Ceritanya macam ni. Ada la kereta depan aku, pasang lampu atas. Lepas tu kenderaan dari depan berjujuk punye panjang. Yelah sape tak panas hati kan, dah la bawak malam, pastu kene suluh mata pulak tu. Then diorang balas la. Hamek kau, dengan aku aku sekali kene! Pffftt! Sekali dua boleh tahan, ini mau lebih dari sepuluh kereta balas. Nak potong tak boleh, kereta depan beratur panjang gila. Yelah, nak salahkan dia, tak boleh jugak, sebab aku tak tau situasi dia. Mana la tau kot kot lampu bawah dia rosak. Tapi kalau kau terlupa nak pasang lampu bawah, kau memang!

Alhamdulillah, kitorang selamat sampai pukul 12malam. Nasihat kepada pengguna jalan raya, PIKIR PIKIRKANLAH PERASAAN ORANG LAIN! Hohohoho.

Next, perancangan seterusnya, ganti puasa. Yeah, puasa aku tak cukup, tapi sehari je la. Masa aku nak balik KL-Kemaman. Pergh sumpah ngantok. Ada sekali tu, aku terlelap sekejap je, macam pejam mata sikit gitu la, tengok tengok motor dah ada kat tengah jalan. Stop beli RedBull, alhamdulillah terus segar sampai rumah. Mujur mak tak marah, dia faham. Fuuuh nasib baik LPT tak sesibuk PLUS. Huhu. Jom kawan kawan, sape yang tak cukup puasa tu, kita ganti sama sama. :)

Lagi, pada pandangan aku, manusia sekarang nie kebanyakan dah tak takut dengan janji Allah, malahan Allah tu sendiri. Tak payah la aku nak ceritakan, aku rasa korang dapat faham sendiri. Bukan takat kejadian yang menimpa aku je, tapi ade banyak lagi yang berlaku pada pemerhatian aku masa bulan puasa lepas. Bukan nak tunjuk baik, tapi sekadar nak memperingatkan. Aku sendiri pon puasa tak cukup, sebab tu la aku memperingatkan untuk diri sendiri jugak. Wahai makhluk Allah yang bernama manusia, ketahuilah bahawa janji Allah itu pasti. Aku doakan Allah bukak pintu hati korang..

Okay cukup. Raye tahun ni best jugak. Best jugak sebab dapat merasa pegang D90, D3100, D60 pakcik pakcik aku punye. Bile pegang lama lama nie dah rasa macam sendiri punya pulak. Hehehehe. Bila la nak merasa sendiri punya nie. Takpe takpe, rezeki belum sampai. Ini hasilnya:

ada nampak macam shahir ke?

Makcik kata muka aku macam shahir. Shahir gemok. Hahahaha. Adek angkat aku kat Melaka pon kata aku macam shahir. Yang bapak angkat pulak kate macam zed zaidi. Tapi ramai makcik aku cakap aku macam ustaz la. Muahahahahahahahaha.
\
Ini semua aku rasa propaganda janggut punya pasal la. Kalau takde janggot takdenye orang kata aku macam retis, ustaz. Hohoho.

sepupuku masih kecil belum mengenal erti lakonan

Gambar ni pulak, tersalah edit baju melayu tu cerah sangat. Ah lantaklah. Bila dah banyak sangat amek gambar orang, macam tu lah jadinya. Hahahaha.

Malam terakhir kat rumah opah, kitorang buat bbq, sempena birthday pakcik aku yang ke 20. dapat la jugak merasa bbq berempah sedap nie. Hehe.


Entahlah, aku pon tak tau dah nak tulis ape sebenarnya. Ouh lupa, terima kasih kepada bro fadzli amir, sebab sudi bertanyakan pasal laptop aku.

Apa la keadaan Miss SV sekarang. Apa cerita ek. Harap sihat sihat la hendaknya. Buat masa nie takde pengganti lagi bro, juz pakai notebook adik sy yang dapat free kat sekolah. Jadi la tu daripada takde kan?

Akhir kata, selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin kepada sesiapa sahaja yang mengenali diri ini. Sesungguhnya aku pon manusia biasa macam korang jugak, tak lepas daripada buat silap. Yang baik jadi teladan yang buruk jadi sempadan. Semoga hari hari yang mendatang lepas ni akan lebih baik dari hari sebelumnye, insyaallah..

A untuk? Hehehehehehehe.

p/s – goodluck untuk kawan kawan yang sambung degree!

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Ahad, 4/9/2011, 12.48am.


Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers