Stop Music? Click Here!

Friday, December 30, 2011

Selamat Tahun Baru

whoah. lama rasanya tak jengah blog nie. kalau tengokkan tarikh post lepas, dah lebih sebulan tak terusik. takpe takpe.

sem ni mungkin sem yang paling banyak aku perlu bermain dengan emosi. aku belajar macam mana nak kawal perasaan, belajar macam mana nak kawal mimik muka walaupun dalam hati ada rasa menyampah gila, aku belajar mengalah. senang kata banyaklah permainan emosi.

perasaan benci, menyampah. satu perasaan yang aku sangat tak suka. tapi apakan daya, aku juga manusia biasa. tak lari daripada perasaan tu. dah banyak kali aku cakap kat diri sendiri, nak sedapkan hati, supaya perasaan tu pergi jauh jauh.

sem ni jugak banyak aku buat silap, dari banyak segi. tak kiralah dengan sesape pun. aku perlukan teguran orang, supaya aku sedar kat mana silap diri sendiri. aku tak kisah kalau ditegur secara kasar pun. sebab kalau aku sakit hati pun, aku diamkan saja. yang penting aku tahu bahagian mana yang perlu aku perbetulkan. ouh tuhan kuatkanlah hati ini.

apa pun, selamat tahun baru yang bakal menjelang. semoga kita sentiasa belajar dari perkara yang berlaku di sekeliling kita. percayalah, setiap kejadian yang berlaku, ada mesej yang ingin Allah SWT sampaikan kepada kita.

aku manusia yang lemah. tapi aku cuba untuk jadi kuat, jadi lebih baik dari sebelum ni, insyaallah. kau boleh shafiq, kau boleh. kau boleh. kau boleh. kau boleh kau boleh. boleh!

akhir kata, terimalah;
agak agak ada sama tak dengan 24/7?

p/s - Percaya pada diri sendiri.

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
30/12/2011

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers