Menang Kalah Adat Pertandingan

"Menang kalah adat pertandingan"


Cam femes jer ayat tu ekh? hmm.. bese la, kalau kiter masok pertandingan ker, musti ade yang menang ngn kalah. Ye x? Klo sume nak menang saper nak kalah, hehe! Even dalam kehidupan seharian kiter pon, kiter mayb da melalui "competition", ntah2 kiter sendiri pon x sedar ttg bende tuh..

contohnyer klo korang ade x puas ati ngn member ker, then korang klo x bertumbok pon, kurang2 mesti nganjing2, x pon debat2(cewah),kan? Aku konpem, musti ade side yang BENGKEK pnyer, coz aku pon pena kene,haha~! The moral of the story is dun nganjing2 ok! *ntah pape*

So, aper nak bwat klo kite berdepan situasi camnie? 1st of all kan, jgn la mencarot.. Tapayah la sebot bodo, babi, sial, bangang, n perkataan2 yang sewaktu dengannyer, x baek tuh..
Jujornyer, aku sndri penah sebot perkataan2 tu dan skang aku dalam usahe membaiki diri aku ke arah yang lebey baek.. amin.. sambong, percaye la, sebot bende2 camtu xkn membantu sikit pon, malahan tambah dose ade lar..

Juz tarik nafas dalam2, then hembos la! insyaallah, korang akan ase lebeh rilek.. Penah x korang dengar, "KALAH SENYAP R!" Musti penah pnyer r kan? Ekceli ade hikmah di sebalik kater2 keramat tuh, hehe! Yela kan, daripada korg membebel sbb korang kalah, bek korang senyap, pikir blek cmne nk kenekan org tuh.. ye la,kurang ckp kurang sket risiko dpt dose, ye x ? hehe. *wak bijok*

But,dun wurry be happy. Kalah skali x semestinyer kalah selamernyer.. Malah, kiter blaja drpd kesilapan..=)
Juz tetapkan, "aku musti menang balek", hehe! Korang pon klo ade tips kongsi la skali k!

Comments