Keputusan Keseluruhan

PNG Sem 6 dan PNGK

Alhamdulillah, akhirnya tamat jugak pengajian diploma aku selama tiga tahun. Pelbagai cabaran, dugaan, rintangan, dan yang paling penting pengalaman pengalaman yang aku kutip sepanjang tiga tahun hidup sebagai perantau di tempat orang.

Dan macam dalam gambar kat atas, itulah result aku. PNGK yang aku dapat ialah 3.35. Tak merasa nak 1st class. Yang kat bawah ni pulak result setiap sem:

PNG setiap sem

Result yang paling rendah adalah pada sem 4 dan result yang tak patut rendah adalah masa sem 1. Tapi alhamdulillah walaupun result tak tinggi mana tapi aku masih dapat maintain atas 3.00. Tapi yang tak patutnya masa sem 1 la. Member member semua dapat result tinggi je. Aku ni terkapai kapai result atas tong. Apa alasan aku? Kononnya culture shock, almaklumlah orang kampung merasa menetap di KL, jakun bagai. Ceh alasan demi alasan.

Walau bagaimanapun, kehidupan di universiti sangat membuka mata aku tentang erti kehidupan yang sebenar. Bukan macam zaman sekolah. Yang mana ingat main je dulu.

Dan InsyaAllah, pada bulan 9 ni aku akan sambung pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda di UTM. Aku berharap sangat aku dapat baiki keputusan diploma. Aku nak sangat lulus dengan kelas pertama. Tiada yang mustahil kan? Segala pengalaman yang aku dapat masa pengajian diploma, Insyaallah aku akan praktikkan sepenuhnya di pengajian degree nanti.. :)

Oklah, nak siap siap pegi kerja. Ha tang kerja, juga macam macam pengalaman aku dapat. Takpe tu nanti aku cerita lain kali. Segala yang berlaku terdapat hikmah disebaliknya. Assalamualaikum.. :)

Comments

najwa nano said…
tahniah bro...Insyaallah awak boleh 1st class.
Shafiq Izwan said…
Insyaallah, Amin!! :)
zyan said…
Tahniah2..jumpe kat skudai! :)