Stop Music? Click Here!

Sunday, October 9, 2011

Filem Klip 3GP, RESAH ADEGAN LUCAH DITONTON ORANG



KUALA LUMPUR: Filem 3GP belum ditayangkan tetapi Mimi (One Nation Emcee) mula resah memikirkan penyebaran beberapa klip video dalam Internet yang menyatakan ia adalah rakaman aksi seksnya.

Mimi atau nama penuhnya, Shamimi Amalina Norhisham, 25, berkata dia tidak menyangka ada adegan filem itu yang kini berleluasa tersebar di Internet dengan tajuk yang jelas memaparkan dia melakukan hubungan seks itu.

“Saya memang tidak tahu pasal penyebaran klip video itu kerana sudah lama tidak melayari Internet. Namun yang pasti, itu hanya sedutan lakonan saya. Klip itu antara adegan dalam filem Klip 3GP yang saya jayakan.

“Malah, lakonan yang saya jayakan juga dilakukan secara profesional, jadi jangan kata saya sanggup ketepikan agama semata-mata untuk berjaya dalam bidang lakonan.

“Sehubungan itu, saya sungguh kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mahu menjatuhkan maruah saya,” katanya.

Menurut Mimi, kebanyakan aksi yang boleh dianggap lucah itu disunting supaya ia nampak seperti adegan sebenar, sedangkan sewaktu penggambaran, watak tambahan atau pendua digunakan supaya kelihatan seperti dirinya.

sumber - Harian Metro.


sinopsis -

Eddie pada usia hanya sekitar 20-an sudah merasa kejayaan urusan perniagaannya di Internet. Dia seorang jejaka yang memiliki segalanya – tampan, menikmati kehidupan mewah dan juga teman wanita sekeliling pinggang. Tanpa diketahui sesiapa, Eddie sebenarnya meraih keuntungan daripada perniagaan yang membeli dan menjual klip-klip pornografi dan sensasi di Internet. Maya Akhtar pula adalah seorang jurnalis yang komited terhadap kerjayanya. Malangnya, dia telah jatuh mangsa kepada ugutan Sunny yang memiliki rakaman video hubungan sulit mereka.

Lebih mengejutkan lagi, perbuatan Sunny ini disokong oleh isterinya sendiri Rita, kerana inilah cara mereka membuat duit, dengan memperdaya wanita untuk tidur dengan Sunny dan memeras ugut mangsa kemudian. Suria, Mina dan Zakiah adalah tiga gadis remaja yang dalam perjalanan untuk mencari hiburan hujung minggu di Kuala Lumpur. Tanpa disangka, malam itu berubah menjadi suatu peristiwa yang menyeramkan apabila mendapati diri mereka diburu oleh satu makhluk yang mengerikan. Sandra adalah seorang gadis sekolah yang menjadi mangsa deraan seksual oleh Jefri.

Lebih dari itu, Sandra satu hari telah diperkosa beramai-ramai oleh satu geng motosikal yang dianggotai Jefri dan abang kandung Sandra sendiri iaitu Burn. Acara perkosaan ini telah dirakamkan oleh geng ini melalui kamera telefon bimbit Jefri. Dalam filem 3GP, kehidupan watak-watak berbeza ini akhirnya bersulaman dan berkait melalui pembocoran klip-klip 3gp mereka kepada masyarakat Internet –dan dunia mereka bertembung dalam satu kemuncak yang dramatik.


pendapat aku :

firstly this is MY blog. i can compose whatever i like, as long as i think its still in appropiate range.

damn! tau pun resah? kenapa dulu masa nak terima watak tak fikir benda benda ni? profesional la, tak ketepikan soal agama la. but still, LUCAH. wattaheck?

masa memula beli METRO AHAD je dah terbeliak mata aku tengok gambar dia kat front page. biasa la, mungkin itu taktik menarik pembeli.

harian metro online version


tapi bila baca, sakitnya hati. tau pun resah. eeei geram betul. rasa nak mencarut carut pun ada nie.

WAHAI RETIS, SENANG KATA BILA DAH DISURUH LAKONKAN BABAK LUCAH KE, ADA UNSUR UNSUR LUCAH KE, WALAU SE'PROFESIONAL' MANA PUN ADEGAN TU AKAN DILAKONKAN, TOLAK JER LA. TAKDE OTAK KE? dah la orang MELAYU. buat malu je.

“Sehubungan itu, saya sungguh kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mahu menjatuhkan maruah saya,”

apebende yang kau merepek nie? opss umur dia berapa ek? lantak la. pihak pihak tu tak payah nak jatuhkan maruah kau, kau sendiri yang dah jatuhkan maruah diri kau tu. tak faham la aku, tak faham.

lepas ni kalau ada lagi orang buat filem macam nie, memang takde otak la. nak sampaikan mesej pun, banyak lagi cara. tak perlu sampai macam nie.

p/s - publisiti murahan je semua nie. kes nak lawan kutipan KL Gengster punye pasal.

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Ahad, 9/10/2011, 4.45pm.







3 comments:

PCL said... [Reply to comment]

fikir dulu sebelum buat..dah buat kena sedia hadapinya...

ShafiqIzwan said... [Reply to comment]

PCL - sudah terhantuk baru tengadah.

ZORA said... [Reply to comment]

wow...ni kene tengok ni..hahaha

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers