Stop Music? Click Here!

Thursday, May 26, 2011

University Social Responsibility (USR = Program Khidmat Masyarakat)


Hari pertama, Rabu, 18 Mei 2011.

Kitorang sampai di kampung kerubong dalam pukul 11.30 pagi. kitorang diberi sedikit taklimat, dan kemudiannya dibahagikan kepada keluarga angkat masing masing.

So aku dapat bapak angkat yang bernama Senin B Abdullah. Keluarga beliau memanggil beliau dengan gelaran bapak. Kehidupan bapak sekeluarga, boleh dikatakan agak susah. Tapi itu tak menjadi halangan bagi aku, sebab pengalaman yang aku nak. Bapak ada lima anak. Yang sulung aku miza, kedua maman, ketiga kak lang, keempat kak cik dan kelima nasuha. Yang sulung tingkatan empat, kedua tingkatan tiga, ketiga darjah 5, keempat darjah dua dan kelima satu tahun.

Bersyukur sangat sangat, sebab aku berpeluang bergaul dalam keluarga yang besar. Dalam masa sehari je, aku dah mula sayangkan adik adik angkat aku ni. Kak cik mula mula agak malu, tapi selepas terpesona dengan keperamahan aku, terus dia jadi baik. Haha. :P
Seronok dapat main dengan adik adik kecik. Yelah kita dah lama tak merasa. Bila dah dapat peluang ni, akan aku gunakan sebaik mungkin.

Maaf penulisan mungkin agak mengarut, sebab aku baru lepas update gambar. Tadi habis program pukul 11.45 malam. Then kemas kemas tempat apa semua balik la dalam pukul 12.30. tak sempat nak borak borak dengan adik adik. Yelah diorang kena tidur sebab besok kena bangun awal, sekolah.

Kak cik, kalau kak cik tak habiskan hafal sifir abang bawak balik KL!

p/s – rindu nak cakap cakap dengan adik adik. Padahal baru sehari kat sini. ;)

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Khamis, 19/05/2011, 1.23am.








dipublishkan pada 26 may 2011, 12.43AM.

6 comments:

ZORA said... [Reply to comment]

waahhh..mcm seronok je wei usr 2...

nyesal tak join...

ShafiqIzwan said... [Reply to comment]

ha tau takpe. padan muka bwahahahaha!

ZORA said... [Reply to comment]

best la ko dapat jge anak angkat kan..hahaha

hamzah ian said... [Reply to comment]

wahhh.. nmpk best..

Azza Firza said... [Reply to comment]

wowww !

ShafiqIzwan said... [Reply to comment]

zora - ape plak anak angkat. adik angkat leer! hahaha.

hamzah ian - agak best jugak la.. :)

azza - wow? haha.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers