Sekejap je dah final exam. maknanya sem 1 ni dah hampir sampai ke hujungnya. rasa macam baru semalam je masuk sini. kadang2 aku terfikir, betul ke aku ni dah masuk U? betul. rasa macam sekejap je.

besok start final exam. tapi yang bestnya. exam hanya 1 subjek pada 1 hari tersebut. tak macam sekolah, dalam sehari tu ada 3,4 subjek kena amek. cuma mayb subjek kat U lebih susah. tapi, boleh tarik nafas lega jugak la sebab ada gap masa lebih sikit untuk study. so untuk pelajar sekolah, belajar la elok2, biar dapat masuk U, biar dapat merasa hidup sebagai mahasiswa. cewah. cara aku bg pandangan macam la aku dah lama masuk sini. =.=

so semalam hari last aku kerja untuk tahun ni. macam yang aku tulis dalam post aku sebelum ni, macam2 pengalaman aku dapat. macam2 benda aku lihat. yang menarik. ramai golongan makcik dressing macam golongan umur 18. nasib baik makcik tu ada yang lawa. HAHA. lagi. ramai famili2 datang makan kat situ. ada baby ni. time aku tengok dia je, dia sengih. tengok je, sengih. ada baby ni. tak baby sangat la. umur dalam setahun dua kut. dah boleh makan sendiri. wah kiut gila. yang paling aku suka, ada budak kecik ni panggil aku 'acik'. dah la kiut. petah plak tu b'cakap. ekceli acik tu stand 4 what? pakcik ker? haih tue beno ke abang ni dik. ececeh abang le pulak.

lagi. pasal membe sekerja aku, nana namanya. orang myanmar. dia juz tau simple malay dan english. so ada satu hari tu, customer mintak cili potong dan aku pun tolong la amekkan. aku memang saja letak banyak sebab customer tu sendiri mintak banyak. tetiba nana tepuk belakang aku seraya berkata, "many-many not," memule aku bingung tau, apa benda yang dia cakap ni? sebab sleng dia pun lain bila dia speaking. then aku suruh dia ulang, baru aku paham. hadoyai. sampai hari ni aku ingat. klaka doe.

lagi. manager rajin gila. siap sama2 kerja. kengkadang aku terfikir, x penat ke dia ni kerja? dah la hari2, dari pagi sampai malam pulak tuh. aku yang kerja part time ni pun toksah cakap la. pastu aku rasa. sebabnya dia enjoy apa yang dia buat. aku pun enjoy kerja aku. dapat tengok macam2 jenis orang. dapat tengok baby2. hehe. fuh hilang semua penat2. buat membe aku, aqil yang baru start kerja kat situ senin lepas, aku tabik la kau. kerja straight n cuti raya haji ni pun nak kerja lagi. gud luck bro.

apa lagi? ha masalah kat floor aku nie memang aku rasa x berkesudahan la. aku ingatkan haritu dah kurang. perlu ke tutup pintu kuat2? aku yang duduk hujung sini jelas dengar bunyi pintu bilik hujung sane. memang kuat la. it's ok la kan kalau time angin kuat ke. time hujan. ni time angin takde, ribut takde, hairan aku macam mana la boleh jadi camtuh.

lastly. lame eh dok balik kemamang. ha hamek kau. hahaha. walaupun aku orang johor tp terengganu tetap di hati. hoyeaah!

Comments

Anonymous said…
eh sjk bila kamu berada di skudai ni?
ha ha ha
good luck for the final.
WMHMY said…
Salam...
hahaha...xpe2...semua tue pengalaman....jadikan semua perkara itu sebagai kenangan buat kamu...saya doakan kamu berjaya utk final kali nie...saya pun sem nie dh last dh...sem depan dh start LI...so "GUDLUCK" k...
chaiyok3...
Shafiq Izwan said…
budak baik+budak nakal= kLo ade rezeki nak g skudai la. hehe. btw thanks. gudluck 4 ur final too. (;

wan muhammad hazem= btol2. kenangan yg payah nk lupe. (;
btw gudluck jgk bro. da habes sem nie jgn lupe UTM plak. hehe, ^^