sekali anda buat baik selamanya orang akan ingat

Syukur. alhamdulillah. puas. lega. bebas. ha apa lagi? amboi. padahal baru lepas habis final exam sem 1 je pun. cara meluahkan perasaan macam dah graduate segala bagai. tapi jujur. itu la aku rasa bila dah habis jawab last paper semalam. rasa tanggungan, bebanan nak study terlepas seketika. lepas ni boleh main game, boleh tengok movie, boleh keluar jenjalan, tanpa rasa "alamak wei, aku tak study lagi nie". hmmph. lepas tu bila result dah nak keluar, mula la menggelabah.

hari terakhir peperiksaan kami diraikan dengan begitu meriah sekali pada malamnya. entah angin apamanasiapabagaimana timbul, seorang manusia berbaju biru berseluar hitam berambut pendek seperti dalam gambar sudi untuk belanja kitorang makan. check it out.

saranghe

is & kiddo, menanti makanan

rezeki jangan ditolak

juz teh tarik special

terima kasih kepada mamat tersebut, dinie nama diberi. pada mulanya, kitorang agak ragu2. then dia kata, takpelah, order la nak makan apa pun. so kitorang, fine. order la. sorang2 makan sedap2. siap tanya, kak menu special kat sini apa? hah nak sangat. masa tengah tunggu order sampai. dapat diperhatikan bahawa si pembelanja ni senyap je. tak macam kitorang, banyak cakap. tapi beliau memang senyap. aih sudah. ke beliau sendiri risau duit tak cukup? jangan2 lepas makan beliau blah senyap2. mwahahaha. kitorang tanya, apasal senyap saja. beliau kool, siap kata nak order apa, order je la. waah betul bermurah hati beliau malam itu. orang kata rezeki jangan ditolak kan? lepas habis makan, kitorang pun bertolak balik. jutaan terima kasih kepada beliau.

ekceli. aku risau nak balik rumah. sebab apa? sebab balik raya haji seminggu arituh aku naik 5kg. almaklum la dah lama tak balik rumah. woooh. =,='
tapi tak kisah la. aku tetap nak balik rumah. makan minum boleh dikawal. itu yang aku selalu cakap kat diri aku masa kat rumah, tapi jadi lain juga. haha.

ouh lupa. selamat pengantin baru kepada sepupu aku, yang aku panggil beliau sbg kak long. beliau kahwin sabtu lepas, yang mana aku tak boleh nak datang sebab aku ada exam petang tuh. maaf ye tak dapat datang. semoga kekal ke anak cucu ye kak long. doakan saya pulak tau. hehe.

so apa plan bulan 12 ni? aku pun tak tahu. masih tak merancang. ingat nak rehat, lepak puas2. tapi kalau macam tu, duit tak masuk la jawabnya. haih kan baguih kalau ada duit jatuh dari langit. ha merepek sakan. so sekarang, still tunggu parents aku datang sini, sebab diorang ada kat segamat sekarang. nak balik kemaman awal2 pun, bukan ada sape.

so itu la rasanya setakat ni. btw, selamat bercuti. gunakan masa dengan sebaik mungkin. at least itu yang akan aku cuba buat untuk cuti ni. dan ingat la, sekali anda buat baik, insyaallah selamanya orang akan ingat.


yang benar,
Shafiq Izwan

Comments