Kerja Kerja Kerja!

Dua minggu pertama sem tiga, penuh cabaran mental. Dari cabaran mental tu la, aku banyak belajar macam mana nak handle kan kepala otak yang berserabut ni. Macam mana nak handle job by job. Senang cerita aku banyak belajar tentang cara untuk meng’organise’kan something.

Aku bekerja untuk dua organisasi. then ada dalam satu meeting, aku kena puji tau. “I tak superpower macam dia (aku la), sebab I dah terikat dengan organisasi A. so rasanya I boleh kerja dengan u all, tapi tak sepenuhnya la, sebab I nak bagi full komitmen kat organisasi A.” Lebih kurang macam tuh la. Aku masih berfikiran positif. Takkan dia nak perli aku depan orang ramai kan? Lebih lebih lagi dalam meeting macam tuh. Dia baik orangnya. So terima kasih sebab menganggap aku superpower. Hahaha.

Aku tak tamak. Lagipun keberadaan aku dalam gerak kerja program, aku terpilih dalam organisasi tu pun, bukannya aku yang nak. Aku dipilih. Sejujurnya aku cakap, aku tak kisah kalau diberi tugas yang paling bawah pun. SEBABnya, orang pilih kita mesti bersebab kan? Takkan orang main pilih je. At least itu pendapat aku.

Dan lagi satu, yeah. Aku sangat dahagakan pengalaman. Entah kenapa, aku rasa pengalaman ni penting sangat. Ekceli ramai lecturer yang cakap macam tu sebenarnya.

Selagi kerja kerja aku tak bertembung, selagi aku masih mampu manage ikut keperluan, dan selagi aku masih mampu tanggung benda ni semua, aku akan buat dengan sepenuh hati. *yolah*

Terpulanglah korang nak cakap apa. Nak fikir aku tamak ke apa. Yang penting aku tahu apa yang aku buat, aku tahu mana batas kemampuan aku. Lagipun aku bekerja, orang yang pilih, bukan aku yang mintak. So aku sangat hargai dan sangat sangat berterima kasih kepada diorang yang pilih aku. Sebab tu aku kata aku akan buat dengan sepenuh hati. ;)

Ouh satu lagi, pengajaran pada awal sem ni. JANGAN BUAT KERJA BERTANGGUH! Memang aku betul betul insaf la. Minggu lepas, dapat kerja. Dalam hati, “ala rileklah dulu, baru minggu pertama.” Booommm!! Sekali tsunami homework daaa! So rasanya, dengan homework dan program program yang akan dijalankan, banyak pengajaran, pengalaman, dan moral moral yang akan aku dapat. Rasanya la. Hehe.

Post kali ni, maap la kalau macam lebih lebih. Nak hilangkan stress sikit. Aku tak dapat nak mesej dia selalu sebab, macam yang aku katakan tadi, dua minggu pertama ni tersangatlah busy.

“salam. Awak, saya mintak maaf ye kalau kita agak berenggang semenjak dua menjak berenjak renjak nie. Banyak benda saya kena setel, banyak benda saya kena belajar. Saya pun nak jadi macam awak jugak. Awak kan dulu orang kuat UTM. Hehe. Tapi saya takdelah nak jadi orang kuat UTM, saya Cuma nak belajar handle handle program nie je dulu. Saya harap awak faham ea. Nanti dah free, program program dah habis, kita contact contact lagi, macam masa cuti sem. Masa cuti sem best sekali kan, tak payah nak fikir pasal program, buku buku apa semua. Haha. Harap awak tak bosan dengan saya. Saya sayang awak.”

Nak muntah? Silakan. Jangan depan laptop sudah. Karang rosak. hehe. Apapun aku hanyalah manusia biasa. ;)

p/s – TERIMA KASIH SANGAT SANGAT kepada korang yang sudi tinggalkan komen kat blog ni walaupun dah lama tak terupdate. Terima kasih sangat sangat. insyaallah kalau dah free nanti aku akan lawat balik blog korang. itu janji aku. terima kasih ye. :)

Cop, kata nak tulis dalam bahasa inggeris, mananya? Sembang! Hahahha!

Yang Benar,
ShafiqIzwan,

Rabu, 15/6/2011, 11.14am.

Comments

zyan said…
waahhh superpowerr..huhu
ok paham cikgu!^_^
Fadzli Amir said…
Aku pun dulu macam tu gak...buat kerja last minute...memang teruk...!!!..tapi sekarang dah berubah...
ain revival said…
aku masih lagi suka buat kerja last minit..bila nk insaf..aiyya!
ZORA said…
wahhh..hebat la ko....

takpe...walaopon lame ko tak updte blog ko..aku tetap support k..:)
uncle gedek said…
takpe...

Nanti uncle guna google translate...

haha!
Shafiq Izwan said…
zyan - thanks ek faham. hehe.

iwan - ape yang ngarot wan? haha.

IEB - terima kasih ye. ;)

fadzli - ouh. dulu biasa la student kan.

ain - insaflah selagi ada kesempatan. haha.;P

zora - thanks bro. cayala. ;)

uncle - nak translate apa uncle, semua bahasa melayu lagi. hahaha.