Stop Music? Click Here!

Saturday, July 30, 2011

Allah Maha Besar

terkejut aku bila bukak dashboard tengahari tadi, terpandang blog cik lekat lekit story.

"Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, 5 pagi tadi.

Takziah kepada keluarga beliau & Al-Fatihah kepada Arwah. Moga Rohnya di cucuri rahmat & di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman."

ajal maut di tangan tuhan. innalillah.. memula aku ingatkan rumours ke ape, then terdengar kat radio RTM pasal berite ni. sahih la tu.

dikhabarkan, dia meninggal sebab sakit jantung, tekanan darah rendah. muda lagi kan dah kena sakit jantung? lagipun secara kebetulan pulak masa kes dia tengah jadi bualan hangat sekarang ni.

Allah Maha Berkuasa. bila bila masa je Dia boleh tarik apa yang Dia bagi pinjam kat kite. atas sebab tu la, aku rasa kite patut & kena bersyukur dengan apa yang ada.

jangan kata, "aku tak mintak jadi camni." aku pernah baca, tulisan Ustaz Zawawi kalau tak silap, sebenarnye itu semua satu ujian dan cabaran untuk berubah. janganlah menyalahkan takdir, then terus berserah tanpa berusaha.

buat golongan golongan macam arwah, sedarlah sementara hayat dikandung badan. aku rasa peristiwa ni merupakan mesej yang sangat sangat jelas dari Allah. aku sendiri jadi takut bila tau pasal berita ni. macam macam persoalan bermain kat fikiran aku.

macam yang aku tulis tadi, peristiwa ni adalah mesej daripada Allah kepada kita semua. bersyukurlah dengan ape yang ade, dan semoga Ramadhan yang akan datang akan membuatkan kite manusia yang lebih baik. insyaallah..

p/s - takziah kepada keluarga arwah.

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Sabtu, 30/7/2011, 4.44pm.

6 comments:

panda putih said... [Reply to comment]

innalillah, Allah punya kuasa

THE LEKAT LEKIT STORY said... [Reply to comment]

jadikan iktibar dari apa yang berlaku.

aleen aiden said... [Reply to comment]

ade bace jugak pasal die nih.penuh tanda tanya dbuatnye.takziah kepada keluarganya.

Fadzli Amir said... [Reply to comment]

Salam...semoga menjadi iktibar....

ZORA said... [Reply to comment]

al Fatihah...kesian jugak...:'(

ShafiqIzwan said... [Reply to comment]

panda putih - betul betul.

lekat lekit - yang baik dijadikan pengajaran, buruk jadikan sempadan..

aleen - tuh ah pasal. tapi nak buat camnekan. Allah Maha Mengetahui..

FA - salam.. insyaallah.. ;)

zora - same la aku. ;(

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers