Kagum

baru ni, ada member sekelas aku dulu dapat 4f pointer matrik. antara kami lima sekawan, dia sorang yang masuk matrik. yang lain semua masuk U, kolej. jujurnya, aku kagum gila. kagum sangat. jelez pun ada. itu sudah semestinya. tak sangka dia boleh result macam tu. entahla. tak dapat nak digambarkan perasaan kagum aku ni. bangga rasanya kawan lama aku sendiri dapat result yang gempak macam tu. semoga kau terus cemerlang untuk sem 2 ni, mana la tau kalau dapat fly kan. fuuuuh.

berbalik kepada perasaan jeles. aku memang jeles sangat. tapi takdelah sampai nak pi jumpa tok moh suruh jampi vodoo kan dia semua tu. aku nak jugak 4f. kurang2 pun 3.5 ker. tapi boleh ker? dulu time nak SPM selalu je terngiang2, "boleh ker?" "mampu ker?" tapi aku rasa aku dah sedar sekarang. takde yang mustahil kan? kita manusia. ada azam, keinginan, semangat dan apa entah lagi. cuma aku rasa motivasi kita kurang. sebab apa kita belajar? sebab apa nak dapat 4f? aku tak tahu sebab apa. yang aku tahu aku nak jugak merasa 4f, kurang2 pun 3.5. seriously, bila aku dapat tahu yg member aku ni dapat 4f, aku rasa teruja, semangat sangat. tak sabar nak tunggu sem baru start. BAGI AKU, dia dah buktikan semua orang boleh dapat apa yg mereka nak, tak kira lelaki perempuan, pandai tak pandai, asalkan ada semangat dan usaha. dialah motivator aku. aku bersyukur sebab diberi peluang sambung belajar, diberi peluang membelek buku lagi, diberi peluang memperbaiki diri aku sendiri. cuma yg aku harap sangat2, semangat ni tak hangat2 taik ayam. itu yg paling aku takut. tapi insyaallah, aku akan cuba sedaya upaya untuk memastikan bahawa semangat tu bukan sekadar hangat2 taik ayam. *yelah kau =.=*

so buat masa sekarang, aktiviti kat rumah tak banyak beza setiap hari. nak kerja, kat sini takde tempat yg nak pakai part time. bermaksud lama lagilah aku nak merasa slr. btw, ramai orang lama kat kaw. perumahan aku ni dah pindah. contohnya macam yg aku mention dalam post sebelum ni, cik syidah, dah pindah keluar. terkilan rasa, masa dia pindah x sempat nak jumpa, x sempat nak tolong angkat barang, sebab masa tu aku kat KL lagi. cik mokhtar pun dah pindah. mereka2 ini antara orang yg pertama mendiami kaw. perumahan ni. tapi itu lumrah. pertemuan mesti dilengkapkan dengan perpisahan. nak2 lagi kalau dah jadi polis, memang selalu kena pindah2 la jawabnya. aku? harap tidak.

akhir kata, kita tak akan dapat bayangkan perkara yg mampu kita buat kalau kita betul2 nak kan sesuatu benda tersebut.

p/s: sakit memang sakit.

Yang Benar,
Shafiq Izwan
2010

Comments