Stop Music? Click Here!

Wednesday, December 29, 2010

Lain Nak Ditulis, Lain Yg Keluar


Haish. cuti dah nak habis dah pun. minggu depan konpem ramai yg akan balik ke kampus masing2. sem baru akan start. seriously. lama betul rasa cuti kali ni. wow. em, semalam aku sempat tengok 'Suara-Suara Siswa' kat TV1. dulu x terasa pun nak tengok, tapi memandangkan diri ini juga bergelar mahasiswa, hati terpanggil untuk sama2 ikut rancangan tu.

kalau x silap, diorang ada bincangkan pasal golongan intelektual menjadi contoh kepada masyarakat, golongan artis sebagai ikon, dan macam2 lagi la. tapi bila bercakap pasal artis ni, aku sedikit kurang berkenan. sebabnya, biasalah, seksi x kena tempat. contohnya macam ni kut? *bukan gamba bront ok*

seksi ker? dah macam berkemban aku tengok. maybe ada kata 'ala xde la seksi mana,' 'ala pakai macam ni je, tu pun nak kepoh,' argh. aku risau aku kena benci kalau tulis post macam ni. hmm. lantaklah. berbalik pada topik asal. jujur gila ni, aku pun bukannya baik sangat. bukannya yg tergolong dalam golongan alim. cuma, malu la, sebab kita sama2 melayu, dan aku yakin, sama2 Islam. kalau orang kafir nak pakai macam tuh, lantaklah, x ingin aku nak komen, xde aku nak sibuk2. sebab dia bukan melayu, bukan Islam pun. ni orang melayu sendiri. haish. x dinafikan, ada jugak golongan artis yg boleh dijadikan ikon, yg memenuhi syarat 3M bak kata panel Suara-Suara Siswa (aku x ingat lo apa dia 3M tu), tapi tu la, pihak2 yg suka pakai seksi meksi ni sedikit sebanyak aku rasa, pendapat peribadi, dah rosakkan label 'artis'. hadoi. entahlah, aku pun x tahu.

tengok. hajatnya aku nak postkan 'Kategori Sahabat Blogger Mengikut Negeri', anjuran Blog Pilihan Malaysia, tapi bila teringat masa tengok Anugerah Skrin haritu, tergerak hati nak tulis pasal artis2 ni. owh saya mintak maaf sangat-sangat. korang boleh la ambik bahagian sekali. yuran dia, sikit kerajinan untuk menaip. yg lain semua free. kejap lagilah aku tulis pasal sahabat blogger ni. Salam.

penulis: Berani kerana benar. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

Yang Benar,
Shafiq Izwan,
Rabu, 29/12/10, 6.58AM.


2 comments:

Cik Mimie said... [Reply to comment]

zaman skrg ni, org da x heran da prkara2 mcm ni..
nak wat cmne kn, pngaruh luar lebih byk dri pe yg sepatutnye kte ikut.. berdoa je la semoga mmreka2 ni mdpt petunjuk cpt2...erm..

Mohd Shafiq Izwan B Abdullah said... [Reply to comment]

itulah. tapi diorang nie melayu, tu yg kesal sikit. xpelah,same2 doakan. (:

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers