Stop Music? Click Here!

Saturday, January 29, 2011

Harapan Hari Esok

di saat aku menulis entry ini, aku sedang menunggu mesin basuh baju habiskan putaran dia. ha. inilah dia salah satu penyakit aku yang masih belum berjaya aku ubatkan. penyakitnya, malas basuh baju. memang malas beb. kadang-kadang seminggu sekali baru aku basuh. nasib baik aku bawak banyak baju seluar semua. tapi yang masalahnya, ye la, kena basuh pakai dua mesin. memang banyak yang nak diampai. memang banyak yang nak diangkat.

rancangan asalnya, nak balik terengganu awal besok pagi. tapi, dah termain badminton, dah asyik tertangguh nak basuh baju, dah tertangguh nak basuh motor, tak jadi la balik awal. harggh. aku suka sangat tangguh-tangguh kerja ni. macam basuh motor, dari 2,3 hari lepas dah pasang niat nak basuh. tapi, bisikan malas mula mengacau. ala nanti la dulu. awal lagi. hadoooi. lagi, kalau aku dah basuh baju awal-awal tadi, lepas main badminton tadi ni aku dah boleh terus tido. :(

aku harap besok perjalanan aku lancar. aku harap motor aku tak buat masalah lagi kat highway. sebab besok aku balik sorang-sorang lagi. aku harap aku selamat sampai. hari ni, kuat betul ujian yang aku terima. nasib baik Allah kuatkan semangat. kalau tak aku tak tahu nak kata apa. bayangkan, dalam perjalanan ke MidValley petang tadi, aku baru perasan yang lesen P aku dah lebih seminggu mati. ya Allah nasib baik tak kena roadblock tadi. itu belum jalan yang sesak gila-gila. hairan aku apasal KL sesak semacam tadi siang. besok jugak terpaksa la aku balik ibarat penunggang yang takde lesen.

aku nak balik. Ya Allah, tabahkanlah hati kami. Kuatkanlah jiwa kami.

Yang Benar,
ShafiqIzwan,
Sabtu, 29/01/2011, 2.51AM.

8 comments:

IsmailAr said... [Reply to comment]

pergh... tabik bro.. taun 1 ulang alik nek moto..

Khatijah Hamid said... [Reply to comment]

selamat kembali ke rumah! :)

atie said... [Reply to comment]

drive carefully~

niesz said... [Reply to comment]

hehehe..jgn mls2 yer..hope smpai ngn selamat..ermm..mayb jammed sbb rmai nk lik kg kot..

updated entry : sendiri punya sendiri jaga

yad'z said... [Reply to comment]

kan cuti hari wilayah.... thats why sesak kot... orang balik kg... huhu

m!ss $@BR!D@H said... [Reply to comment]

semoga selamat sampai rumahhh.. aminnnn...

amry said... [Reply to comment]

seb baik cuci pakai mesin, kalau pakai tangan mau tercabut tangan. hehehe.....

ShafiqIzwan said... [Reply to comment]

ismailAr - cari pengalaman bro. hehe.

catt - ya selamat juga kepada anda. haha.

atie - thanks ye.

niesz - alhamdulillah selamat. (",)

yadz - tuh la. rase sebab tu gak.

miss sabridah - timekasih ye. amin.

amry - tuh ah. kalau x da jadi lengan cam sazali samad kut. HAHAHA.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers